HTML

HTML

Dalone blogja

Ez a blog azért indult, hogy ha valami érdekeset találok leírhassam valahova, és rendezetten megtaláljam. Ha valakit még érdekel is, az külön öröm lesz, de én megelégszem azzal is ha egyedül én nézegetem a blogom.:) Végül, hogy félreértés ne essék, nem akarom elüldözni a látogatókat, ezzel csak azt akartam leírni, hogy nem az a legfontosabb, hogy ma 2 vagy 200 látogatóm van. Hanem az, hogy a 200-ból van-e 2, aki megnézi, és érti is amit leírok.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Radnóti Miklós: Gyökér

2009.01.07. 19:17 :: Dalone

Radnóti Miklós: Gyökér

A gyökérben erő surran,
esőt iszik, földdel él
és az álma hófehér.
Föld alól a föld fölé tör,
kúszik s ravasz a gyökér,
karja akár a kötél.
Gyökér karján féreg alszik,
gyökér lábán féreg ül,
a világ megférgesül.
De a gyökér tovább él lent,
nem érdekli a világ,
csak a lombbal teli ág.
Azt csodálja, táplálgatja,
küld néki jó ízeket,
édes, égi ízeket.
Gyökér vagyok magam is most,
férgek között élek én,
ott készül e költemény.
Virág voltam, gyökér lettem,
súlyos, sötét föld felettem,
sorsom elvégeztetett,
fűrész sír fejem felett.
(Lager Heidenau, Žagubica fölött a hegyekben,
1944. augusztus 8.)
 

1 komment

Címkék: vers radnóti miklós

A bejegyzés trackback címe:

https://dalone.blog.hu/api/trackback/id/tr41864071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

merlin.evadnyito 2009.10.07. 16:10:10

Radnóti Est a MERLiNben!

Időpont: október 8. (csütörtök), 16.30
Előadás: Úgy éltem életem… - összeállítás Radnóti és más költők műveiből, a Filter Performance előadásában
Helyszín: MERLiN Színház, 1052 Budapest, Gerlóczy u. 4.
Jegyrendelés: emailben: benedek.gyorgy@merlinszinhaz.hu vagy telefonon: 317-9338/102-es mellék.
süti beállítások módosítása