HTML

HTML

Dalone blogja

Ez a blog azért indult, hogy ha valami érdekeset találok leírhassam valahova, és rendezetten megtaláljam. Ha valakit még érdekel is, az külön öröm lesz, de én megelégszem azzal is ha egyedül én nézegetem a blogom.:) Végül, hogy félreértés ne essék, nem akarom elüldözni a látogatókat, ezzel csak azt akartam leírni, hogy nem az a legfontosabb, hogy ma 2 vagy 200 látogatóm van. Hanem az, hogy a 200-ból van-e 2, aki megnézi, és érti is amit leírok.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Radnóti Miklós: Téli napsütés

2008.08.16. 12:05 :: Dalone

Téli napsütés

Az olvadt hó beroskad
és szertesündörög,
kondérok gőzölögnek,
mint bíbor sülttökök.

A jégcsap egyre nyúlik,
a csöppje már nehéz,
egy-egy kis tócsa pattan
s szelíden égrenéz.

S ott fönn az égi polcon
hátrább csuszott a hó,
kevésbeszédü lettem
s ritkán vitatkozó.

Ebédre várok-é, vagy
talán meg is halok?
lélekként szálldosom majd
horzsolván éjt s napot?

Árnyékom rámtekint, míg
borong a téli nap.
Kincstári sapka rajtam,
a nap fején kalap.

1942. december 26.

Szólj hozzá!

Címkék: vers radnóti miklós

A bejegyzés trackback címe:

https://dalone.blog.hu/api/trackback/id/tr70604931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása